woensdag 2 januari 2008

Nieuw gelijkvloersplan

Den deze ligt de laatsten tijd absoluut niet stil. Elke dag doe ik wel iets wat met den bouw te maken heeft. De ene dag zoek ik wat informatie op. De andere dag zit ik met mijn neus in het belgisch budget bouwboek om inspiratie op te doen, weer een andere dag maken we afspraken met bouwfirma's.

Bij wijze van tijdsverdrijf zit ik constant plannetjes van onze toekomstige gelijkvloers te tekenen. En begin ik met iedereen die het horen wil, te praten over onzen bouw. Ja ook met degenen die het niet horen willen horen.

In al mijn plannetjes is er maar één constante te bekennen, de buitenafmetingen.

Breedte :9 m 33
Diepte : 10 m

Voor de rest teken ik alles. Met of zonder garage, met of zonder kookeiland, met of zonder berging, met of zonder bureau, ...

Dit is een versie die ik persoonlijk wel leuk vind.

de gelijkvloers van de vissegatstraat, klik om te vergroten

Enkele kenmerken
  • Grote garage, 4 * 6 m, dan is er hopelijk geen berging meer nodig.
  • Deur van de hal spring in, om het zicht van de voorgevel wat te breken.
  • Grote keuken, 4 * 5 m, zoals we het gewoon zijn. We willen de mogelijkheid hebben om een tafel in de keuken te zetten.
  • De muur van de keuken loopt nog een beetje door. Dit is tegelijk steunmuur en een kans om een gezellig hoekje te creëren. Ik hoop het budget te vinden om in de hoek een kachel of een haardvuur te placeren.
  • Ik heb de oriëntatie op het plan gezet, de tuin is naar het zuiden gericht. De dienstruimtes naar het noorden.
  • Ik heb een mini bureautje getekend. Dit zou ook een speelhoekje voor de kids kunnen voorstellen.
  • Ik ben de trap vergeten te tekenen. Die zou in de hal moeten komen. De Wc zou onder de trap moeten. Indien er niet genoeg ruimte voor de trap zou zijn, zeggen we vaarwel aan de bureau.

2 opmerkingen:

Pieter, Kirsten en Eveline zei

Hey Frank dienen trap zie ik ni echt gebeuren he.
Waar wilt ge die ongeveer kwijt?

voor de rest ziet het er wel leuk uit he :)

groetjes,

Pieter

Anoniem zei

Misschien best de deur naar de keuken wat meer naar links zetten. (anders zit je tegen de keukenkasten)

Raam in keuken ook wat naar links en dat mag zeker groter. Voor de rest mooi plan!