woensdag 11 juni 2008

Gevelkleur sepia met livirno

We bezochten steenfabriek Vandersanden om onze gevelsteen te kiezen.

Kleurencombinaties
Bijna iedereen gaat voor een veilige kleurencombinatie, zoals beige met zwart. Maar wij willen iets speciaals doen met onze gevelsteen. Onze woning moet een moderne uitstraling hebben. Daarom kiezen we voor een iets gewaagder concept, we gaan voor een rood met zwart combinatie. Maar de mensen verklaren ons zot, als we dat durven vertellen.

-"Zou ge dat wel doen, dat is toch hondslelijk?"

Natuurlijk gaan we dat doen. De hoofdtint moet niet rood-rood zijn, eerder een kleur die neigt naar het paars, bruin, aubergine en sepia tegelijk.

Toonzaal
Er was keuze in overvloed bij onze favoriete steenfabrikant. Vandersanden stelde zowel veilige als minder veilige combinaties op in zijn toonzaal. Vraag zeker naar een referentielijst, want een steen op een huis is nog steeds iets anders dan een steen in een toonzaal. Onze keuze ligt nog niets voor honder percent vast.

Basiskleur hoofdvolumeBijkleur bijbouwOntwerp
Ik haalde mijn Google SketchUp kunsten nogmaals uit de kast. Zo hebben jullie een idee hoe de woning er uit zou zien. Ik heb mijn best gedaan, de zijkant is nog veranderd. Kijk maar naar het ronde raam bovenaan en het small hoge raam in de woonkamer. Er is nu ook een stukje zijgevel met hout afgewerkt.

Straatkant :

Tuinkant :

1 opmerking:

Anoniem zei

ik kan best geloven dat mensen jullie zot verklaren, als ik uitleg wat ik ooit wil dan vertellen ze mij dat ook. Ze zullen wel zien eens het af is! ;)