maandag 31 maart 2008

Google SketchUp

Ik heb mijn oude 3D programma om huizen te tekenen, buiten gekegeld.

En dat is geen minuut te vroeg, want ik was het grondig beu. Ik voelde me compleet in de steek gelaten door de toepassing. De laatste ontwerpen waren ronduit bedroevend, zwak, kaka.
  • Een hoekraam tekenen is te veel gevraagd
  • De beschikbare bakstenen zijn spuuglelijk
  • De 3D navigate verloopt stroef
Ik zocht dus naar een alternatief. Van medebouwheer Koen hoorde ik dat hij Google SketchUp gebruikt. Het programma om de Google maps van huisjes te voorzien.

Zijn 3D output zag er alvast veelbelovend uit.

Ik gaf het dus een kans. Na enkele demo filmpjes te bekijken begon ik eraan en alles verliep verbazend vlot. Ik ben heel tevreden van de interface. Met een minimum aan knoppen kan je krachtige 3D tekeningen ontwerpen.

Nog effe enekele tips meegeven voor de durvers:
  • Bekijk eerst de instructiefilmpjes
  • Oefen een beetje en bekijk vervolgens nog enkele instructiefilmpjes
  • Weer oefenen en tot slot nog enkele instructiefilmpjes bekijken
Voila nu ben je klaar voor het echte werk. Veel succes!

2 opmerkingen:

Inge VdW zei

bedankt voor de tip frank,ga ik deze namiddag eens proberen:-) tim gaat toch koers kijken...

Wolf zei

Hier nog een leuke flickr-foto van iemand die z'n appartementje in Sketchup heeft gemaakt (kwestie van de binnenhuisarchitect goeie pointers te geven): http://www.flickr.com/photos/zachklein/2450482068/